۱۳۸۷ دی ۱۸, چهارشنبه

از خبرنامه امیر کبیر

عابد توانچه فعال دانشجویی چپ تهدید به اعتصاب غذا کرد
عابد توانچه که با لغو مرخصی پایان حبسش (مرخصی متصل به آزادی) از ۱۸ آذر ماه در زندان می باشد تا چند ماه پایانی حبس خود را سپری کند با افزایش فشارها و به دلیل برخورد دادستانی با خانواده ایشان تهدید به اعتصاب غذای نامحدود کرد. این فعال دانشجویی به دلیل آنچه افزایش فعالیت ها در آستانه ۱۶ آذر و درج مطالبی در وبلاگش عنوان شده، مجددا به زندان بازگردانده شده است.

چند روز پیش در حالی که خانواده توانچه به دادستانی مراجعه کرده بودند تا شرایط مرخصی و آزادی عابد را فراهم آورند با تهدید دادستانی مواجه شدند. دادستان پس از اینکه پدر و خواهر این فعال دانشجویی را ساعت ها منتظر نگه داشت، با لحنی فحاشانه به تهدید پدر عابد پرداخت و با زدن دستبند به ایشان وی را تهدید به بازداشت کرد که با خواهش و پیگیری خواهر این فعال دانشجویی از بازداشت پدر ایشان ممانعت به عمل آمد. به گزارش خبرنامه امیرکبیر، دادستان در پایان خواسته بود که خانواده توانچه مسئله وی را پیگیری نکنند وگرنه با آنان برخور خواهد کرد.

عابد توانچه که پس از صدور مجوز مرخصی متصل به آزادی، از ابتدای آذر از زندان آزاد شده بود هم اکنون با تخلف دادستانی در زندان می باشد و با توجه به افزایش فشارها در زندان و تهدید خانواده اش در بیرون زندان با اعلام اعتصاب نامحدود عنوان کرده است که در صورت ادامه تهدیدها و عدم رسیدگی به درخواست های وی و ایجاد شرایط منصفانه آزادی، به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.

هیچ نظری موجود نیست: