۱۳۸۷ دی ۲۶, پنجشنبه

گزارش گردهم آیی ۱۴ ژانويه ۲۰۰۹ در هانوفر

"باید خود به رهایی خویش برخیزیم"
بر اساس اعلام قبلی ، مراسم همبستگی با جنبش دانشجویی در ایران بویژه دانشجویان دانشگاه شیراز در سلف سرویس اصلی دانشگاه هانوفر از ساعت دوازده به دعوت کانون 67 آلمان آغاز شد . این مراسم در هماهنگی با کمیته جوانان ایرانی در اروپا و با حمایت جمهوری خواهان دمکرات لائیک ایران - هانوفر برگزار شد.
در ابتدای مراسم پلاکاردهایی به زبان آلمانی ، در محل تجمع و اطراف آن نسب شد که بر آنها نوشته شده بود : همبستگی بین المللی ، هیچ قهرمانی و هیچ خدایی و هیچ قیصری نمی تواند ما را یاری دهد ، باید خود به رهایی برخیزیم ، در آخرین نبرد ما پیروز می شویم ، هر شکستی برای ما آغاز پیروزی دوباره ایست ، در ایران دانشجویان در زندانند و جلادان در دانشگاه ، آلمان به ایران ابزار شکنجه صادر می کند.
در طول مراسم بارها سرود انترناسیونال ، ترانه های ویکتور خارا و ترانه های اعتراضی به زبان فارسی پخش شد . بیانیه سخنی با دانشجویان دانشگاه شیراز و قطع نامه مشترک کمیته جوانان ایرانی در اروپا به دو زبان فارسی و آلمانی پخش شد.
اعضای کانون 67 با دانشجویان و استادان آلمانی به بحث و گفتگو در مورد مسائل ایران و سرکوب جنبش های اجتماعی در ایران پرداختند و از آن ها خواستند برای همبستگی با جنبش دانشجویی در ایران و دانشجویان دانشگاه شیراز قطع نامه کمیته جوانان ایرانی در اروپا را امضا کنند که با استقبال آنها مواجه شد.
همچنین در محل تجمع ماکتی به نمایش گذاشته شد که بصورت سمبلیک دانشگاه در ایران را در چنبره سیم خاردار نشان می داد که البته جوانه های رویش از درزهای آن بیرون زده بود.
اعضای کانون در طول برگزاری مراسم در مصاحبه با رسانه های فارسی زبان آلمان به معرفی کمیته جوانان ایرانی اروپا پرداختند و ضمن تاکید بر برگزاری همزمان چنین آکسیونی در پاریس و بروکسل به هویت جوان کمیته و ادبیات نوین اعتراضی قطع نامه اشاره کردند . نکته قابل توجه در حاشیه این تجمع تماس برخی دانشجویان ایرانی هانوفر و اعلام آمادگی آنها برای همکاری با کمیته بود و نیز حمایت دانشجویان چپ آلمانی از مبارزات مردم ایران . برخی استادان دانشگاه که در جنبش دانشجویی دهه شصت آلمان فعال بودند اعضای کانون را به ادامه فعالیت هایشان تشویق کردند و یکی از آنها با اهدای دسته ای گل برای اعضای کمیته جوانان ایرانی اروپا آرزوی موفقیت کرد.
این مراسم در ساعت چهارده و سی دقیقه به وقت آلمان در شرایطی پایان یافت که تجمع جوانان ایرانی آزاد – پاریس و کمیته دانشجویی – بلژیک آغاز شده بود.
کانون 67 - آلمان

هیچ نظری موجود نیست: